Projekteksempler
Miljøbevidsthedskampagne: Projektet fokuserede på spørgsmålet; "Hvordan kunne vi øge bevidstheden om plastforurening i vores samfund?" Eleverne skabte en multimediepræsentation og en interaktiv hjemmeside samt plakater og flyers. Publikum omfattede lokale samfundsmedlemmer, såsom forældre og virksomheder. Projektet havde til formål at øge bevidstheden om plastforurening og opmuntre samfundet til at vedtage mere bæredygtige praksisser.
Sund skolemad-initiativer: Dette projekt omhandlede spørgsmålet; "Hvordan kunne vi forbedre den ernæringsmæssige kvalitet af vores skolemad?" Eleverne udviklede et forslag med en ny madmenu, opskrifter og ernæringsoplysninger, som blev præsenteret for skolebestyrelsen. Publikum bestod af skoleadministratorer og forældre. Projektet havde til formål at føre til sundere skolemadmuligheder og større bevidsthed om ernæring.
Fællesskabshaveprojekt: Projektet stillede spørgsmålet; "Hvordan kunne vi skabe en bæredygtig fællesskabshave, der gavner vores nabolag?" Eleverne designede en haveplan, herunder layout, plantevalg og en vedligeholdelsesplan. Publikum bestod af lokale borgere og samfundsorganisationer. Projektet resulterede i en fællesskabshave, der fremmede lokal fødevareproduktion og fællesskabsengageent.
Historisk dokumentar: Dette projekt udforskede spørgsmålet; "Hvordan har vores bys historie formet dens nuværende identitet?" Eleverne producerede en dokumentar med interviews med lokale historikere og arkivforskning. Publikum omfattede lokale borgere og elever ved en offentlig screeningsbegivenhed. Projektet forbedrede forståelsen af lokal historie og fremmede samfunds Stolthed.
Vedvarende energiløsninger: Centreret omkring spørgsmålet, "Hvad er de mest effektive vedvarende energikilder, vi kan implementere i vores skole?" Eleverne lavede en rapport, der vurderede forskellige energimuligheder, herunder en model for solcelleinstallation. Publikum bestod af skoleadministratorer og samfundsmedlemmer. Projektet gav anbefalinger til vedvarende energi med det formål at reducere skolens energiomkostninger.
Bogudgivelsesprojekt: Dette projekt handlede om spørgsmålet; "Hvordan kan vi dele vores kulturelle historier og traditioner gennem litteratur?" Eleverne selvudgav en antologi af originale historier og digte, der afspejlede deres forskellige kulturer. Publikum omfattede familier og venner under en boglanceringsbegivenhed. Projektet fejrede kulturel mangfoldighed og fremmede læsefærdigheder i samfundet.