Arrangementer og traditioner

I løbet af skoleåret afholdes forskellige arrangementer - nogle som er for børnene i skoletiden (fx juleklippedag og fastelavnsfest) og nogle som er for hele familien efter skoletid (fx høstmarked eller udstilling af børnenes projektarbejde).

Efterhånden som skolen får etableret sig, vil vi skabe faste traditioner hvert år, som er genkendelige for børnene og som bliver en del af fællesskabets sociale sammenhængskraft.

Familierne vil fra skoleårets start blive præsenteret for et årshjul med overblik over skoleårets arrangementer.

Forældremøder

Der indkaldes som udgangspunkt til et forældremøde i starten af hvert skoleår.

Skole/hjem samtaler

Der afholdes som udgangspunkt to skole/hjem samtaler om året.

Formatet kan være som en "traditionel" skole/hjem samtale eller organiseres i en anderledes form, hvor børnene fx selv er værter og præsenterer deres forældre for de ting, som de har arbejdet med i den forgangne periode.

Et tæt skole/hjem samarbejde er en vigtig prioritet på Sorø Friskole og det vil altid være muligt at mødes til ekstra samtaler eller komme i kontakt med lærere/pædagoger på skolen i hverdagen.