Naturnær skole og dannelse

Vi ønsker at lægge skolen så naturnært som muligt, så uderummet integreres som en fast del i undervisningen. Formålet er både fagligt og trivselsmæssigt understøttende. Ved at planlægge med mange udendørstimer, adresseres trivselsudfordringer med for mange elever i for små klasser, fysisk inaktivitet, dårligt indeklima og psykisk mistrivsel, forebyggelse af livsstilssygdomme forbundet med ovennævnte, konflikthåndtering og sænket konfliktniveau, når børnene undervises ude sammen med de voksne.

Til sidst men ikke mindst skaber uderummet rammerne for at naturdanne vores børn til et nærværende og positivt forhold til den natur, de er en del af. Vi står i de natur-, klima- og miljøkriser, vi gør. Og vi klæder vores børn bedst på til at håndtere dem, ved give dem lyst til at passe på naturen.