Initiativgruppen

Sorø Friskole oprettes af en gruppe lokale forældre og fagfolk, der deler drømmen om at starte en lille og helt særlig friskole i Sorø. Initiativet har bred opbakning i lokalsamfundet og mange har indtil videre bidraget med stort og småt, for at drømmen kan realiseres.

Har du også lyst til at være med? Der venter os mange arbejdsopgaver af alle mulige slags det næste år. Kontakt os endelig, hvis du har lyst til at give en hånd med!

Den primære initiativgruppe bag projekt Sorø Friskole med åbning i 2025 er:

Mads Algreen Torp

Skovbørnehave- og friskolebarn. Arbejder med undervisning og formidling om menneskers forhold til naturen. Tidl. gymnasielærer.

Cand.mag. i Filosofi og videnskabsteori & Kultur- og sprogmødestudier.

Loni Bergqvist

Jeg uddannet lærer og er skolekonsulent, med ekspertise i PBL i eget firma, Imagine If ApS.

Edris Qasimi

Kandidat i Statskundskab og Adjunkt i offentlig forvaltning på Professions-højskolen Absalon.

Marlene BEch

Uddannet lærer og Marte Meo terapeut. Har mange års erfaring fra både folkeskole- og friskoleverdenen. Studerer pædagogisk psykologi på DPU.

Bestyrelse

Sorø Friskoles bestyrelse vælges til den næste generalforsamling, som afholdes i løbet af efteråret.

Derefter vil medlemmerne blive præsenteret her...